Każdy przedsiębiorca wie doskonale o tym, jak bardzo ważna jest skuteczna oferta handlowa. Zgodnie z definicją jest to dokument, którego celem jest rozpoczęcie biznesowej współpracy pomiędzy dwoma podmiotami. Jak stworzyć taki dokument, by przyciągnął uwagę klientów i stał się podstawą rozwoju firmy i oczywiście zwiększonych zysków? Bardzo pomocna okaże się znajomość sztuki marketingu. Sporo czasu zaoszczędzi nam z pewnością także dobrze przygotowany wzór oferty handlowej.
Szablony ofert handlowych dopasowane do branży
Zobacz film
jak przygotować ofertę handlową
w 1 minutę
Zadzwoń i dowiedz się więcej - 607 802 292
Jak napisać ofertę handlową?
Konkurencja na rynku jest spora. Jak się wyróżnić i sprawić, by klienci zdecydowali się na współpracę? W jaki sposób przyciągnąć odbiorców i przyzwyczaić ich do siebie? Istotnym czynnikiem okaże się na pewno stworzona według ciekawej koncepcji oferta dla Klienta. Przykład takiego dokumentu znaleźć można w wielu poradnikach online. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że tak naprawdę nie istnieje jeden, zawsze sprawdzający się, gotowy wzór. Dobrze napisana oferta handlowa powinna uwzględniać potrzeby konkretnego klienta i być w dużym stopniu spersonalizowana. Najczęściej jest ona kierowana do osób, które są wyraźnie zainteresowane danymi produktami lub usługami. Bywa jednak, że sporządzana jest również dla potencjalnych odbiorców. Celem przedsiębiorcy w tym drugim przypadku jest oczywiście pozyskiwanie nowych klientów.
Przygotowywanie skutecznych ofert nie jest łatwym zadaniem. Wymaga posiadania sporej wiedzy nie tylko na temat klienta, ale także jego konkurencji. Bardzo ważna jest również ogólna znajomość danego rynku. Konieczne jest dokładne zrozumienie potrzeb odbiorcy, skoncentrowanie się na jego słabościach i umiejętne zasugerowanie odpowiednich rozwiązań. Bywa, że klient tak naprawdę poszukuje innego lub dodatkowego produktu. Zadaniem wnikliwej oferty jest proponowanie klientowi nie tylko tego, czego poszukuje, ale również tego, czego faktycznie potrzebuje. Mowa jest w tym przypadku o ukrytych potrzebach klienta.
Przykładowa oferta sprzedaży, która ma sporą szansę zainteresować klienta to z pewnością taka, w której dominować będzie język korzyści. Zamiast używać określenia „najlepszy”, warto opisać dokładnie i zrozumiale, jak wyglądać mogą konkretne korzyści z zakupu. Przygotowana oferta musi być czytelna, przejrzysta dla odbiorcy, przekonująca i przede wszystkim uczciwa. Celem sprzedającego powinno być wzbudzenie zaufania potencjalnego klienta. A to już pierwszy krok w kierunku sfinalizowania transakcji kupno-sprzedaż. Nie bez znaczenia jest również stosowanie sprawdzonych, psychologicznych technik marketingowych.
xKalkulator do stworzenia Twojej oferty handlowej
Dostosujemy nasz kreator ofert do specyfiki Twoich usług. Zainteresowany? Dzięki nam możesz uzyskać narzędzie, które będzie idealnie pasowało do Twoich potrzeb. Wszystko to w szybki i prosty sposób, bez zbędnych formalności. Nasz xKalkulkator jest łatwy w obsłudze i pozwala na osiągnięcie znacznie większej skuteczności w sprzedaży. Nie trać czasu na szukanie idealnej oferty - pozwól nam ją stworzyć dla Ciebie! To proste, szybkie i skuteczne rozwiązanie dla Twojego biznesu. Pozytywne pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. Skorzystaj z naszej pomocy już dziś i zobacz, jak łatwo i skutecznie możemy dostosować xKalkulator zgodnie z wytycznymi. Zamów kreator ofert dostosowany dla Twojej branży już teraz i zacznij osiągać lepsze wyniki sprzedażowe!
Szablony ofert handlowych dopasowane do branży
Zobacz film
jak przygotować ofertę handlową
w 1 minutę
Zadzwoń i dowiedz się więcej - 607 802 292
Przykład oferty handlowej — podstawowe elementy
Oferty mogą prezentować się bardzo różnie. Najprostszy, znany wszystkim przykład to półka w sklepie. Klient ma w tym przypadku możliwość porównania cen interesujących go produktów. Dzięki informacji zawartej na opakowaniu może również zapoznać się z ich składem. Przykładowa oferta handlowa może ponadto przybrać postać ulotki, broszurki, katalogu, czy też strony internetowej albo tradycyjnego listu. Najbardziej skomplikowana składa się z wielostronicowego opisu, nierzadko zawiera tabele, wykresy oraz ważne wyliczenia związane z cenami usług lub produktów. Dziś, w dobie ograniczania bezpośrednich kontaktów, najbardziej popularne są oferty cenowe tworzone w postaci plików pdf. Można je wówczas z łatwością wydrukować lub przesłać jako załącznik do maila. Jakie elementy powinna zawierać przykładowa oferta? Do niezbędnych składowych oferty cenowej z pewnością należy:
- Interesujący tytuł (nagłówek),
- Data sporządzenia,
- Dane sprzedawcy (nazwa, adres, dane kontaktowe, adres strony internetowej, NIP, KRS, logo),
- Dane klienta – jeśli oferta nie jest ogólna i kierowana w konkretne miejsce,
- Przedstawienie oferty swoich produktów lub usług wraz z cenami,
- Informacje dodatkowe (sprecyzowanie sposobu płatności, określenie kosztów dodatkowych, opis gwarancji, wskazanie terminów dostawy, realizacji usługi, czy też ważności oferty).
Instrukcje tworzenia oferty handlowej często zwracają również uwagę na konieczność uwzględnienia tzw. CTA (Call to Action). Jest to wezwanie klienta do działania poprzez zachęcenie go do zakupu. Może ono na przykład przybrać formę spersonalizowanego zaproszenia do kontaktu w razie pytań. Rolę CTA pełnić może także przycisk w ofercie pdf, który kieruje klienta bezpośrednio do sklepu internetowego.
Istotne narzędzia marketingowe — skuteczna oferta handlowa
Warta uwagi forma oferty to między innymi taka, która uwzględnia istotność rozmaitych trików marketingowych. Dobrze napisana oferta będzie zawsze dość mocno oddziaływać na psychikę klienta, podświadomie zachęcając go do zakupu. Jak wygląda to w praktyce?
Otóż badania marketingowe wykazują na przykład, że ostatni dzień ważności oferty jest dla wielu klientów tym najbardziej atrakcyjnym. Z tego względu na pewno zawsze warto rozważyć sporządzenie oferty, która będzie ograniczona czasowo. W ostatnim dniu ważności liczyć można na najwyższą sprzedaż! Innym sposobem wpływania na sposób myślenia odbiorcy jest stosowanie różnych metod perswazji. Począwszy od subtelnego komplementowania klienta, poprzez wyróżnianie go dzięki "technice VIP", aż po odnoszenie się do konkurencji lub wykazywanie potencjalnych strat wynikających z nieskorzystania z oferty.
Skuteczny szablon oferty handlowej będzie również wskazywał na celowość przedstawiania klientowi różnych, przeważnie trzech, wariantów zakupu. Klient, mając możliwość dokonania wyboru, będzie bardziej skłonny zastanawiać się nie nad tym, czy zakupić dany produkt lub usługę, ale na jaki wariant się zdecydować. Wariant główny to widoczna potrzeba klienta. Opcje poboczne zwracają uwagę także na potrzeby ukryte. Co istotne, przedstawione alternatywy mogą być zarówno dla klienta korzystne, jak i niekorzystne. W tym drugim przypadku odbiorca otrzymuje informację, że sprzedawca zadał sobie trud i dokonał rozeznania rynku po to, by ułatwić klientowi wybór. Takie działanie jest jednym ze sposobów na rozbudzanie zaufania klienta.
Bywa, że pomimo wielu starań klient nie reaguje na przedstawioną ofertę. Nie musi to oznaczać, że odbiorca nie jest zainteresowany. Koniecznie trzeba rozważyć ponowny, subtelny kontakt. Celem takiego działania powinno być uzmysłowienie klientowi, że jego potrzeby są dla sprzedawcy niezwykle ważne.
Dobra oferta handlowa — wzór
Na pewno zawsze warto zainwestować w gotowy wzór oferty cenowej dla swojej firmy. Dobrze skonstruowany szablon oferty pozwoli przedsiębiorcy zaoszczędzić mnóstwo cennego czasu. Każdy dokument oczywiście powinien być spersonalizowany. Trudno jednak sobie wyobrazić pisanie oferty za każdym razem od nowa, ma bowiem to do siebie, że pewne jej elementy są powtarzalne. Przyjazny i profesjonalnie przygotowany dokument oferty handlowej to podstawa każdego biznesu. Zaprezentowane poniżej, gotowe szablony umożliwiają szybkie sporządzenie profesjonalnej wyceny produktów i usług w arkuszu kalkulacyjnym Excel, Libre Office Calc lub innym. Przygotowaną w ten sposób ofertę można łatwo wydrukować lub wysłać mailem. Warto też skorzystać z gotowego generatora ofert handlowych, który znacznie ułatwi i przyspieszy proces tworzenia wyceny dla klienta - tu znajdziesz przykładowy wzór do pobrania.